In ce directie se indreapta iGO?


Prototip nou Android, controlul sistemului clima de pe iGO si sosirea noului soft Primo am fost la sediul NNG. Daca spun navigatie, probabil prin mintea multor cititori va fulgera foarte curand numele iGO. Desigur, acest lucru nu este surprinzator, deoarece acest software de navigatie GPS in ultimii ani si-a pus de cateva ori cartea de vizita pe masa. Cu brandul IGO totul este in regula, insa dezvoltatorul de software NNGnu isi poate permite sa stea cu mainile in san. Mai ales acum, cand piata mondiala de navigatie trece printr-o transformare fundamentala. In cele de mai jos incercam sa aflam unde se afla in momentul de fata, si ce planuri are Compania NNG. Prioritatea sunt masinile si telefoanele mobile Dispozitivele dedicate dezvoltate special pentru navigatie, PND-urile, au atins apogeul aproximativ in anul 2007 cand au fost vandute cele mai multe dispozitive. Apoi, numarul acestora a inceput sa scada treptat, acceleranduse in mod semnificativ incepand cu anul 2009, iar in prezent este din ce in ce mai greu sa se vanda astfel de dispozitive. In schimb, industria de automobile, in cativa ani va ajunge la un nivel unde toate masinile vor avea integrat sistemul de navigatie ca dotare standard, iar pe piata smartphone-urilor, practic toate aparatele au receptorul GPS incorporat. Compania NNG a urmarit si urmareste si in continuare desfasurarea aceastui proces, incercand sa anticipeze schimbarile din timp.

Android Dezvoltarea platformei face parte din tendintele tehnologice globale, pentru a dezvolta o relatie tot mai stransa dintre dispozitivele mobile si vehicule. Expertii spun ca viitorul domeniului de navigatie consta in sistemele integrate, care sunt capabile sa functioneze in paralel pe mai multe dispozitive. Noua platforma Android permite integrarea a diferite functii in motorul de navigare, astfel facand posibila aparitia a noi aplicatii in telefoane mobile, care in prealabil nu existau nici la nivel de idei. Sistemul de control al vehiculului poate fi controlat chiar si de pe smartphone-ul nostru, obtinand informatii cu privire la starea tehnica a masinii, controlul alarmei, controlarea sistemului de aer conditionat, sau urmarirea traseului pe care ne deplasam. Perspectiva O idee consta in faptul ca dispozitivul de navigatie incorporat din masina, de fapt nu inseamna mult decat un ecran, pe care putem afisa diferite aplicatii de pe un smartphone, de exemplu un sistem de navigatie. Un exemplu bun este AppRadio Pioneer, unde software-ul de navigatie de pe un iPhone poate fi afisat pe ecranul frontal de 6.1-inch al masinii, meniul sistemului putand fi controlat cu comanda de pe volan. Intre cele doua sisteme exista conexiune cu fir, insa conform NNG, intre afisajul masinii si telefonului inteligent exista posibilitatea unei conexiuni wireless. O alta idee este coexistenta dintre sistemul de navigatie de pe smartphone si solutia GPS "inteligenta" din masina - in acest caz NNG doreste sa fie reprezentat pe ambele platforme.

Voce si imagine In cadrul proiectului coordonat de catre NNG, inginerii Universitatii BME au dezvoltat o noua tehnologie vocala si de recunoastere a vocii. Desigur, nu este o noutate ca sistemul de navigatie se poate exprima cu voce umana, de exemplu poate spune un nume de strada, sau sa anunte o congestie, insa tehnologia mai poate fi perfectionata. Acum insa nu mai suntem departe de a cere de la sistemul nostru de navigatie sa ne conduca acasa, sau sa intrebam unde este cea mai apropiata benzinarie pe limba noastra materna. Inginerii BME au efectuat si studii de recunoastere video si a imaginilor. Ca urmare, in viitorul apropiat sistemul de navigatie va fi capabil de a identifica semnele de circulatie si de a stoca pozitia lor, acestea putand fi incluse in actualizarile hartilor TopMap. NNG vede fantezie si in comunicarea dintre dispozitivele de navigatie aflate in masini, astfel datorita solutiilor revolutionare a companiei, masina care a fost inclusa intr-un accident, automat va avertiza on-line vehicolele din vecinatate despre pericol.

iOS, Android, PND? Din cate am aflat, NNG continua sa acorde o atentie deosebita platformelor iOS, si anume a aplicatiilor de navigatie de pe smartphone-urile iPhone si tabletele iPad. Prototipul sistemului de navigatie de generatie noua dezvoltat de NNG are baza Android. Este usor de imaginat, ca un dispozitiv al unui producator Android va vedea lumina zilei instalat din fabrica cu software iGO. NNG nu vrea sa neglijeze complet nici sectorul PND, in principal pentru ca spre deosebire de regiunea noastra, exista locuri in lume unde vanzarile de PND-uri sunt in crestere. Deci este sigura aparitia nouei platforme iGO, insa data exacta nu o stim inca.

Concluzie Conform celor comunicate de NNG, in mod clar, noua directie este inspre industria de automobile. Se stie ca compania are o relatie foarte stransa cu 13 furnizori ai industriei de automobile si 20 marci auto. In acest an Compania are in vedere vanzarea a 4,6 milioane de licente pentru industria auto si a recrutat recent 50 de ingineri noi. In consecinta, datorita tehnologiei nou noute, iGO se infiltreaza in interiorul masinilor, si in acelasi timp, din fericire compania nu uita nici despre ce platformele de telefoane inteligente si PND-uri.

Stiri, noutati

Aplicatia iGO Primo

iGO Multi Touch